Sunday, July 08, 2007

SeSi PeMbElAjArAn July-Dis 2007

sesi pembelajaran dan pengajaran sudahpun bermula, bermacam ragam dan karenah pelatih terpaksa kami hadapi....itulah asam garam dunia seorang pendidik...dugaan dan cabaran itu sentiasa ada...

saya pula diduga dengan mata pelajaran yang baru, terpaksalah membuat persiapan yang rapi dan kembali study seperti mana pelatih atau pelajar yang lain, cumanya kita terpaksa lebih dari segala hal...yalah sebelum kita memahamkan student kita terlebih dahulu kena faham.....

kalau dulu saya boleh selesa dengan subjek c++ programming, data communication dan digital..kini saya terpaksa menyahut cabaran rakan2 memilih subjek yang lebih berbentuk praktikal iaitu Computer hardware....adui...tapi ok lagilah sebab masih dalam konteks computer..jadi masih ada peluang untuk saya mencari ilmu dan mempelbagaikan ilmu yang ada....sebenarnya subjek ini selalunya dipegang oleh tenaga pengajar lelaki kerana dia lebih memerlukan tenaga dan pergarakan..namun itu semua tidak bermakna yang tenaga pengajar perempuan tidak mampu untuk melakukan itu semua...

semoga dengan subjek yang baru ini saya lebih berpengetahuan dan berpengalaman.....InsyaAllah...

No comments: