Tuesday, May 29, 2007

kaji Selidik

perkara yang paling saya takuti dan bimbang ialah kaji selidik daripada student kepada tenaga pengajar.

semalam semua borang diedarkan untuk menilai pengajar...dan perkara yang paling saya takuti berlaku juga....setengah daripada pelajar saya memberi ulasan, saya terlalu memilih kasih dan mereka sangat kecewa dengan sikap saya yang berat sebelah....sesungguhnya selama ini saya sendiri tidak perasan tindak tanduk saya kepada pelajar saya memberi kesan sebegitu sekali...komen yang positif saya tak risau...yang perlu saya perbaiki adalah komen2 yang negatif ini...

semalaman tidur saya tidak selena yang sebelumnya....kekadang saya rasa bersalah...tetapi sesungguhnya tiada niat langsung di hati saya untuk memilih kasih atau berat sebelah...sebab sesungguhnya saya sendiri tidak suka perkara ini berlaku.....namun apa yang saya harus lakukan selepas ini adalah memperbaiki mutu pengajaran saya dalam sesi pembelajaran yang akan datang....semoga komen negatif dari pelajar saya mampu mempertingkatkan mutu pengajaran saya yang akan datang...insyaAllah...

wassalam

No comments: