Sunday, May 20, 2007

SeMpEnA HaRi GuRu

baru-baru ni pada 16 mei 2007 sambutan hari guru telahpun disambut dengan meriahnya di serata dunia, namun saya hairan kenapa di IKM ni tiada sambutan sebegitu, sedangkan walaupun kami di gelar tenaga pengajar dan bukan dipanggil guru atau cikgu tapi kami masih dalam konteks yang sama iaitu pendidik masih seorang pendidik...bukan pembalasan atau hadiah yang saya mahu cuma penghargaan bukan dalam bentuk wang ringgit atau berlian dan permata...cukuplah sekadar melihat ucapan dari seorang anak didik....

namun dalam begitu,saya sangat berbangga dengan anak didik saya yang masih mengigati saya walaupun mereka sudahpun keluar dari institusi ini...juga pada mereka yang masih dan sedang belajar sekarang...dalam keadaan saya kurang sihat dan mengambil cuti rehat selama 2 hari pada 16 mei baru2 ini ada juga anak didik yang masih mengigati saya di waktu saya sakit...sejuk hati ini mendidik....

antara ucapan mereka yang saya ingin titipkan sebagai kenang-kenangan di sini.

"slmt hari guru&hari ibu.halalkan sgla ilmu y cik bg kpd sy slame sy d sini.kalo ade wt trase ati cik arap cik maafkn ek. doakn kjayaan sy. dr humairah"

"Askum..pn, SELAMAT HARI GURU...trimo kasih sb sdi ajr sy..halalkn sgla2nye,maafkn sy lau da wat pn trase.."

"Salam...Selamat hari guru. segala ilmu yg dcurahkn x kan sy persiakn. akan saya kenang sampai bila2. d harap khidmat puan d sini akan terus d perlukan. sy sentiasa doakn kesejahteraan d dunia&akhirat...segala jasamu akn kami kenang"

"selamat hari guru..semoga hidup sentiasa dberkati n drahmati olehNYA amin. t/kasih puan krn sntiasa bri tunjuk ajar pa kami. ucapan ikhlas Siti (sem 3a)"

"Selamat hari guru. semoga cik dlm keadaan chat n walafiat. jgn lupa pd ank didikmu yg sentiasa sokong kerjaya cik demi membimbing ke arah kecemerlangan. from alif arif"

begitulah titipan-titipan dari msg mereka untuk saya...sesungguhnya saya terharu dengan ucapan mereka dan berbangga dapat mendidik mereka...saya doakan agar semua sentiasa sihat dan dalam lindunganNYA...terima kasih

wassalam

2 comments:

Unknown said...

waaa... terharunya... ucapan itu bagi kak dah berlalu.

sharifah said...

kak lis bekas pengajar juga ya...kenapa dah berlalu? kak lis menulis sepenuh masa ke sekarang?