Wednesday, September 06, 2006

Don't be emotional

Assalamualaikum....
sidang pembaca yang dihormati, kita beremosi bilamana hati dan perasaan kite terganggu kerana sesuatu perkataan, perbuatan malahan teguran....namun niat saya mengarang dalam blog ini bukan untuk menyindir atau mengata seseorang...saya cuma mencoretkan apa yang saya rasa dan setiap coretan yang saya tulis saya rasa puas hati...sebab minat saya pada penulisan sangat tebal...saya juga bukan mengarang sekadar suka2...ada makna di sebalik kata, ada motif di sebalik cerita....
maafkan saya...sayapun sedikit emosi sekarang...seorang sahabat yang saya tidak kenali....menghantar email kepada saya menyatakan rasa tidak puas hati atas cerita "Delima Wanita" yang saya olah....saya tak bermaksud untuk menyinggung hati sesiapa.....malah saya tak kenalpun saudari...saya cuma nyatakan saya suka tengok cerita tu..sebab ada pengajaran disebalik cerita...bukan sekadar suka2...dan saya sangat mengalu-alukan komen dan kritikan membina dari anda...tetapi biarlah komen itu ditulis dalam blog ni....jadi kita bleh bincang sama2....
sebenarnya motif saya dengan "Dilema wanita" itu adalah untuk menyatakan kepada anda semua cerita ini memberi pengajaran kepada kita...iaitu orang yang berperangai buruk takkan ke mana.....terlepas jodoh dek kerana perangai kite....sebab sesetengah cerita yang kita tengok sebelum ni...kekadang tu tiada pengajaran...sebagai contoh cerita gadis liar yang suka berpoya2....dan endingnya...dia insaf dan diterima keluarga...jadi di mana resionalnya cerita sebegini....kita sepatutnya membuat cerita supaya ada pengajaran kepada yang menontonnya....contohnya cerita "si tanggang anak derhaka" di mana ada balasannya kerana sikapnya yang derhaka kepada kedua orang tua....disebabkan sikapnya yang derhaka itu, dia disumpah jadi batu....jadi cerita sebegini memberi pengajaran kepada ank2 yang menonton....berbeza pula dengan cerita "pak belalang"....bukan niat saya untuk mengkritik...cuma membezakan kepada anda semua cerita yang penuh dengan pengajaran...dengan cerita yang sekadar suka2....cerita pak belalang seorang yang kaki pembohong dan pemalas...kesudahannya positif, bukan kerana dia bijak, tetapi secara kebetulan dia dapat menjawab soalan teka teki dengan tepat....jadi di mana resionalnya...anak2 yang menonton akan berkata.."takpelah berbohongpun, orang percaya jugak"....nah, nampak tak maksud saya...
sekali lagi saya memohon maaf andai saya membuatkan anda mencurigai saya.....
wassalam

4 comments:

Anonymous said...

Saya suka baca blog kak sha...banyak info dan nasehat berguna..teruskan menulis kak sha..saya tetap menyokong..go kak sha go..:D

Anonymous said...

hohoho.. buku mender tuh? meh sini nok baca atek.. kat ner ada jual?

Anonymous said...

bukan bukulah....cerita kat dalam tv...diolah balik dalam blog ni...thanks julie u are so sweet

Anonymous said...

bravo!! lov it. mmg bagus. :) k.sha :)