Wednesday, September 06, 2006

Student IKM...

mmm..dah lama gak tak sentuh blog ni....saje nak melepaskan geram....teruk betullah dengan budak2 IKM ni..keras kepala, susah nak dibentuk...suruh anto assignmentpun bermacam2 alasan dia bagi...tak pergi lagi bab copy mencopy ni....cewah mcm tak ada pengalaman...tp betullah...menyakitkan hati..macam nilah agaknya rasa pensyarah kita dulukan....kita dah jadi tenaga pengajar ni baru tau camane....bukan senang nak membentuk budak2 ni...lebih2 lagi yang lelaki ni...menjawab jelah kerja dia...
"semua orang boleh jadi guru atau cikgu...tapi tak semua org bleh jadi seorang pendidik"....sorang pendidik yang berjaya..dia mampu mengubah cara hidup student dari yang pemalas kepada rajin, dari yang pendiam kepada banyak bertanya, dari yang lembab kepada agresif, dari yang biadap kepada beradab......daripada tak faham langsung kepada faham sikit2, jgn makin tak faham dah...
aku ni, selalu je nakan student faham macam yang aku faham...biar ilmu tu sampai sama rata....biar apa yang aku faham dia orang mesti faham...tp itulah yang susah...nakkan semua perfect memang payah.....separuh je dari student faham, yg lain apa citer entah, terpaksa ulang banyak kali expecially C++ programming...naik pening kepala aku.....apalah tips nak bg budak2 ni cepat faham sikit...takpun pada sesiapa yang ada doa penerang hati yang mujarab bagilah eh...aku nak bg kat student aku ni....dan sudah tentunya untuk aku gak...manalah tahu cara kita menyampaikan ilmu ni salah dan sukar nak difaham....
wassalam

1 comment:

Ihsan (^,^) said...

hehehe..lucu pulak saya baca ruangan nie..sabar la cik..pe2 pun budak2 sem 1 2009 SKKM akan cuba terbaik untuk cik dan seluruh warga IKM.insayaallah berkat dan pertolongan cik pada kami akan membawa kejayaan.